lördag 29 mars 2008

Kassler med ris och béarnaisesås


Då var det dags för kombinationen kassler, ädelost och pesto igen. Den här gången serverat med ris och béarnaisesås.



Jag kokade upp lite ris och gjorde iordning béarnaisesåsen. Samtidigt skivade jag en bit kassler i 4 skivor och smetade ena sidan med pesto. Därefter skar jag två skivor ädelost (Bavaria Blu) som jag lade mellan två skivor kassler. Jag stekte dessa i ganska låg värme ca två minuter per sida, tills osten smällt. Resultatet blev alltså enligt bilden.

Med den här bloggen vill jag visa att det går att laga god mat på kort tid. Att man inte ska behöva köpa snabbmat eller halvfabrikat bara för att man har ett stressat schema. Målet med denna blogg är att huvuddelen av alla recept max skall ta ca 30 minuter att tillaga.

Det kan vara lämpligt att även servera lite grönsaker till maträtterna för att få en bättre balans. Anledningen till att jag utelämnar detta är för att det inte ingår i själva recepten.

1 kommentar:

ET sa...

Ska nog göra det här ngn dag, fast med poootatis istället :P